Stamboom

In 2000 is de genealogie van de familie van Hall gereviseerd. De bron van deze “revisie” was het “Nederland’s Patriciaat” 61e jaargang 1975. In 2000 is een naamregister vastgelegd, een lijst met aanverwante takken en stambomen van de “levende” takken. Drijvende kracht hierachter was onze archivaris Aad van Hall, samen met Floris van Hall (nu voorzitter van de Stichting).

We hebben Aad gevraagd hoe hij tewerk is gegaan: “Floris en ik wilden graag een goede, zo volledig mogelijke stamboom maken. De Stichting was in 1999 met onder meer dit doel opgericht. We moesten eerst alle gegevens van familieleden zien te krijgen. Er was toen nog geen administratie. Door ons onderzoek, met veel brieven en emails schrijven, nabellen, archieven bekijken, zijn we ontzettend veel te weten gekomen (en kregen ook koffers vol foto’s!). Je zou kunnen zeggen dat het maken van de familiegids en het Van Hallen-boekje, het echte startpunt van de van Hall Stichting was.”

Op dit moment dateert onze stamboom dus van 2000 en is deze via een op te vragen PDF in te zien. In de toekomst willen we de stamboom gaan updaten én op een interactieve manier tonen op deze website. Heb je hier ideeën over of lijkt het je leuk hierbij te helpen? Laat het ons dan graag weten via het contactformulier. Voor het aanvragen van de Familiegids met daarin de Stamboom, vul onderstaand formulier in.